Intelegerea si natura emotiilor

Din nou revin la acest subiect care este foarte important pentru tine.
Mi-a folosit enorm sa il inteleg si, acum, dau mai departe.
Este vorba despre provenienta si controlul emotiilor proprii.

FeelingsChart

Daca nu cunosti acest lucru ai foarte mult de pierdut pentru ca: te vei simti intr-un anume fel si nu vei sti de ce. Daca modul in care te simti este un sentiment bun ca dragostea, calmul sau bucuria nu iti va pasa, dar daca este un sentiment rau ca anxietatea, frica, furia, ura, iti va pasa, pentru ca iti vor strica viata.

Frica si anxietatea te vor tine departe de experiente noi si frumoase.

Ura si furia vor indeparta oameni frumosi din viata ta.

Vinovatia si remuscarea pot naste dorinta subconstienta de autodistrugere prin alcool sau alte metode.

Cum sa te simti bine cu prietenii daca porti in tine nervii unei experiente recente?

Afland de ce apar le vei putea controla, nu inhiba, ci dirija in asa fel incat sa atenuezi efectul.

Idealul meu este o stare de calm interior in care emotiile negative sunt ca frunzele moarte pe o apa clara si curgatoare: le sesizezi fara sa te axezi pe ele, ca atunci cand te doare usor un deget si, in ciuda lui, continui sa dansezi pe ringul de dans si te lasi in voia muzicii si durerea din deget este acolo, dar este ceva departat, ca o insecta privita printr-un geam gros.

La fel vor trece emotiile negative prin tine, fara sa te loveasca, fara sa te fixezi pe ele, fara sa te conduca.

Si de unde apar? Din ganduri. Fiecare emotie este precedata de un gand sau mai multe. Gandurile genereaza imagini mentale. Acele imagini au atasate,de fapt, emotiile, in functie de experientele tale din trecut, programarea sociala, ceea ce ti-au spus parintii, prietenii, ce ai vazut la tv, etc.

Sa controlezi emotiile tale implica diverse talente care pot fi dezvoltate de oricine.

1. Primul ar fi dezvoltarea atentiei tale privitor la starile emotionale pe care le ai. Chiar daca se spune ca barbatii nu sunt/ nu trebuie sa fie emotivi, tot timpul suntem sub influienta unei emotii. Pentru mine si starea de calm reprezinta o emotie. Nu stiu daca absenta totala a unei emotii este posibila, poate doar prin meditatie. Stiu sigur ca iti poti citi propriile stari emotionale pur si simplu intrebandu-te “cum ma simt in acest moment” si mutandu-ti atentia spre interiorul tau.

2. Odata identificata starea muta-ti atentia spre trupul tau, pentru ca fiecare emotie are un corespondent fiziologic sau mai multe. Ma refer la respiratie, care isi schimba ritmul si amploarea in functie de emotia pe care o simti (furie – rapida si superficiala, tristete – rara si profunda), incordarea musculara, mimica fetei (evident), culoarea fetei (furie – rosie, frica – paloare).

3. A treia se refera la constientizarea gandurilor care au dus la acea emotie. Odata creata acea emotie, gandurile tale se pot invarti in cerc, mai ales daca emotia este puternica. Gandurile nasc acea emotie, iar ea la randul ei creaza noi ganduri derivate din ea insasi, care intaresc acea emotie la randul lor si continua tot asa. Ai observat cum uneori nu te poti calma orice ai face si cum aduci emotii negative chiar acolo unde ar trebui sa te relaxezi? In sala de sport, in salonul de jocuri sau de dans, in parc?

Vrei sa afli mai mult? Raspunde la postare si scrie-mi privitor la ce esti curios in legatura cu acest subiect!


Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/creiersu/public_html/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273