Cum scapi de obiceiuri rele

In ziua de astazi, multa lume scrie despre obiceiuri, cum sa scapi de cele rele, cum sa le introduci pe cele bune, si aparent partea cu implementarea acelora dureaza 30 de zile dupa unele carti recente din domeniul psihologiei.
Intotdeauna obiceiurile negative te fac sa simti rusine, neputinta, chiar ura fata de tine, cei din jur te compatimesc sau te irita cu sfaturi despre care stii ca sunt inutile sau pe care le-ai mai auzit.

Esti gras si ti se zice „de ce nu incerci sa slabesti”, iti vine sa zici „wow, uite cine tocmai a descoperit apa calda, chiar nu ma gandisem sa slabesc, multumesc frumos. Nici nu credeam ca sunt gras de altfel, credeam ca asa arata muschii la mine in mod natural, se aduna toti pe abdomen si il fac rotund”.
Various Vices

Ai obiceiuri de care vrei sa scapi: internetul, jocurile, fumatul, bautura, poate un tic nervos, poate ca te porti intr-un fel in fata anumitor persoane cand ti-ai promis ca vei fi mai asertiv. Sau vrei sa introduci un nou obicei. Ceea ce se cam tine de mana cu scapatul de un obicei, pentru ca daca vrei sa scapi de un obicei negativ, il inlocuiesti cu unul pozitiv.

Sa incepem cu inceputul inceputului!

Primul lucru pe care il faci. Identifici obiceiul de care vrei sa scapi. Scrii pe undeva cum te simti inainte de a simti impulsul de a actiona conform acestui obicei, in timpul acestuia si dupa. Te intereseaza partea emotionala. Te simti inainte : stresat, iritat, anxios, neputincios, plictisit? Te simti dupa: calm, odihnit psihic, curajos, in forta, amuzat? Acum stii de ce ti l-ai format.

Doi. A devenit o actiune automata. Simti impulsul (adica senzatia negativa de dinainte + iti apare imaginea obiectului obiceiului, pahar, tigara, internet, calculator, televizor, in cap) si te duci ca un robot programat sa faci acel lucru. Intarzie timpul dintre impuls si actiune folosind tehnicamica recompensa”.

Spuneti ca, daca rezisti o perioada de timp (depinde de tine care, 10 minute, 5, 15, 20), drept recompensa iti oferi jumatate din acel lucru dupa care tanjesti. Jumatate de baton de ciocolata, de pahar, de tigara (arunca jumatate din ea), de joc pe calculator.
Apoi creste timpul din ce in ce. Eu am simtit pofta de batoane cu ciocolata si caramel. M-am gandit ca rezist 10 minute si apoi mananc jumatate dintr-unul, apoi dupa alte 10 minute in ca jumatate si tot asa. A trecut aproape o ora de-atunci. Ma voi duce in curand, totusi.

Trei. Revenim la unu. Vezi ce frumos se leaga? Inlocuieste obiceiul respectiv cu unul sanatos. Daca scopul viciului era sa te faca sa te simti bine, in loc de stresat, iritat, anxios, uite ca iti spun eu ce te face sa te simti bine: flotarile! Si lucrul cu corpul. Chiar daca esti fata, vei secreta endorfine imediat dupa si acestea te fac sa te simti „altfel”. Alunga si oboseala, cumva.

Bautura? Poate incerci un ceai. Sunt atatea sortimente de ceai varsat cu gust excelent.

Internetul. Citeste o carte. Chiar si pe net, decat sa vezi nustiuce filme „amuzante” sau „stranii” pe youtube, facebook cu link pe youtube, povesti si mesaje „interesante” si „profunde”, poza nustiucui in care apare cu sapca intoarsa vs cea veche in care era intoarsa lateral, stiri tembele despre vedete si evenimente politice pe care nu le poti afecta oricum…. Stai sa trag aer in piept Citeste o carte, despre ceva util. Iti voi spune si ce, daca vrei, cu alta ocazie.

Numai bine!


Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/creiersu/public_html/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273