Cum sa te placa oricine I

Cum poti ajunge de la un caracter nesocial la socializare, cu interese in dezvoltarea personala si psihologie.
Cand am luat-o pe calea dezvoltarii personale acum 3 ani, scopul meu era sa am succes la fete sau macar sa imi fac o prietena.

Am descoperit aceasta miscare cu arta seductiei, comunitatea pick up si celelalte similare intamplator. Am gasit carti straine din domeniu si un forum romanesc. Si am inceput sa inteleg niste lucruri.
Primul era conceptul de AFC care in romana ar inseamna „fraierul frustrat comun” (ce denumire buna de pus pe placa la gradina zoologica). Ideea de baza este ca acest individ, este influientat de o serie de mentalitati negative preluate de la societate, parinti, scoala, cerc social, mass-media, el fiind precum un cuier acoperit de haine, presupunand ca hainele sunt toate obiceiurile, gandurile si emotiile negative iar cuierul esti tu, fara toate aceste „adaugiri”. young man pulling funny face on white background
Negativ inseamna, care creeaza efecte negative, nocive, pentru tine (un gand nu este negativ sau pozitiv prin el insusi, ci prim prisma efectelor concrete pe care le creeaza cand il urmezi si actionezi dupa el, indiferent daca o faci constient sau subconstient).

Si acela eram si eu si in parte inca sunt. Asa ca tot rumegand ideea aceasta si lucrand la mine am ajuns sa inteleg unele lucruri care deriva din ea, sa includ informatia in categorii, sa ajung la un fel de esenta. Care suna cam asa:
Emotiile negative care apar drept consecinta a neimplicarii sociale pot fi:

1. Regretul de a actiona, pentru ca asa iti dai seama ca nu iti merge bine, cand te simti rau, iar in acest caz simti regret. Ai vrut sa vorbesti cu o fata, dar nu ai indraznit. Apoi te-ai gandit la ce i-ai fi spus, scenarii in mintea ta in care ea era incantata de gestul tau de a intra in vorba si de cuvintele tale, dupa care se lega o prietenie, samd. Ti-a spus cineva un lucru, iar dupa cateva minute iti dai seama ca ai fost luat peste picior sau amenintat sau/si umilit, si iti vine sa iti dai pumni in cap pentru ca ai fost fraier si nu i-ai raspuns.

2. Sentimente de descurajare provenite dintr-o parere proasta de sine alimentata de ganduri gen „nu ma place nimeni”, „nu ma pot face placut orice as face”, „nu sunt in stare de nimic”.

3. Senzatia de singuratate, de neparticipare, de inutilitate

Aceste emotii apar din si duc spre neimplicarea sociala, frica contactului cu altii, pentru ca mentalitatea indusa unora dintre noi este ca este ciudat sa intri in vorba cu o persoana straina cu exceptia evenimentelor unde se asteapta acest lucru.

Exista mentalitati care te impiedica sa initiezi o conversatie cu un strain sau sa creezi o discutie mai profunda decat cea dictata de mecanismele sociale: salut!salut!, ce faci?, bine,tu? Bine, si s-a terminat discutia. Sau ce-ai facut in week-end? Am fost la mare. Tu? Acasa. Ok, bine, s-a terminat conversatia, care mai bine nu avea loc ca era totuna.

1. Legat de tine: trebuie sa pari intr-un anume fel in fata altora, asa ca nu initiezi o conversatie si nu incerci sa cunosti noi oameni in anumite momente, cand ti se pare ca nu esti pregatit, ca nu ai energia necesara, ca iti suna vocea ciudat, ca nu esti imbracat foarte ok, ca nu iti sta parul cum trebuie, si ce vor gandi acestia despre tine? Isi vor face o parere foarte proasta, nu?

2. Legat de ceilalti: poate oamenii aceia straini cu care vrei sa faci cunostinta iti vor fi ostili sau sunt niste personaje dubioase de care nu vei mai scapa, care vor fi insistente si te vor asasina cu telefoanele sau te vor pisalogi sa faci ceva ce nu vrei, cum ar fi sa bei cu ele (cand tu nu vrei sa iti distrugi sanatatea), punandu-te in situatia de a le refuza si a parea un asocial (crezi tu) sau a face ceea ce nu vrei.

3. Legat tot de tine, dar din alt unghi: crezi ca nu ai nimic interesant de spus, nu te pricepi sa dai o replica spontana haioasa, nu stii sa povestesti si, oricum, pe cine intereseaza persoana ta.
communication-difficult-for-men
Erori legate de linii generale de gandire:
1. Exista doua extreme aici. In prima te afli cand chiar nu dai doi bani pe ce cred altii, folosind acest lucru ca pretext pentru a nu avea grija de corpul tau si de aspectul tau. Sau nu stii cum, nu realizezi ce si cand este necesar referitor la acest subiect. Devine extrema cand ai matreata, acnee, haine care stau ca puse cu furca sau care sunt specifice altei varste, si esti in drum spre obezitate, dar nu ti se pare o problema pentru ca „cine te place te place oricum”.

2. In a doua te afli cand devii obsedat de ce cred ceilalti despre tine, si iei o serie de decizii din ce in ce mai costisitoare ca timp si ca bani pentru a-ti imbunatati imaginea. Se considera ca trebuie deja sa schimbi foaia atunci cand cineva iti zice ca nu iti sta parul bine, asa ca te duci la stilist sa ti-l schimbi sau cand renunti la un articol vestimentar pentru ca nu ii place nustiucui.

Bun, si care este ideea? Ideea este ca unele dintre aceste ganduri imi erau proprii, si ca ma simteam cum am zis mai sus, la partea de emotii. Eu am schimbat aceste lucruri la mine, asa ca sunt convins ca te pot ajuta sa faci la fel. Daca vrei. Este departe de mine gandul de a te determina in vreun fel sa faci ceva ce nu vrei. Este spre folosul tau. Daca la urmatoarele intrebari: Am cu cine sa ies in oras (prieteni, amici, prietena)? Sunt placut in cercurile mele sociale? Fac activitati diverse in grup? Daca raspunsul este „nu”, atunci citeste mai departe.

Sa incepem cu emotiile. Trebuie sa intelegi ca emotiile tale provin din ganduri, intotdeauna, inainte de o emotie, apare un gand care o genereaza. Apoi emotia iti dirijeaza mintea catre o anumita directie, o tematica daca vrei, ex daca te simti speriat, gandurile tale merg in directia apararii/evitarii acelui lucru care te sperie si in cautarea altor surse de frica. Gandul creeaza emotia, apoi emotia creeaza alte ganduri, si incep sa se sustina reciproc intensificand starea si mentindandu-te cu mintea „acolo”, gand si emotie laolalta.

Ce sa faci? Iti scrii pe hartie gandurile negative. Cum ar fi, ca nu te poti face placut altora. Iar apoi le pui sub lupa, dezvoltandu-le prin intrebari: de unde stiu ca nu ma pot face placut altora? Cine sunt acesti altii (nu ma pot face placut vecinului, politistului care ma amendeaza, vanzatorului de ziare)? De ce vreau sa ma fac placut lor, ce scop concret am, ce obtin practic? Au fost situatii in viata mea cand m-am facut placut sau nu? Pot sa imi dau seama ce am facut bine si ce nu am facut bine in concordanta cu scopul meu de a ma face placut in situatia respectiva?

Acum ai in fata o serie de afirmatii despre tine si despre ceilalti si le vei pune mai departe sub lupa. Intrebarea cheie este „am un motiv obiectiv si rezonabil sa cred asta?” urmata de „imi foloseste la ceva sa cred aceste lucruri?”, din care deriva „cu ce afirmatie pozitiva pot sa inlocuiesc acest lucru?”. Si pentru a nu ajunge sa iti pui un costum de superman pe care realitatea sa ti-l dezumfle in secunda in care ai iesit pe usa apartamentului tau, afirmatia va fi realista. In nici un caz „ma pot face placut tuturor oamenilor din viata mea”, ci „ma pot face placut celorlalti, dar daca unii nu ma plac, acest lucru nu ma afecteaza pentru ca realizez ca este imposibil sa ii fac pe toti sa ma placa”.
Aceasta este pregatirea mentala pentru a nu fi tras inapoi, catre inactiune de propria minte.

Apoi vine partea fizica. Cheia este curat si ingrijit. Nu extravagant, cu paiete, cum poarta smecherii sau pitzipoancele.
Iar la partea de comunicare, intr-un alt articol. Daca vrei. Daca iti place ce si cum scriu.

PS: Astept critici constructive, idei diverse strict legate de tematica articolului, intamplari intamplatoare prin care ai trecut vis-a-vis de munca/distractia? de socializare, daca ai pus in practica sfatul meu, daca ai pus in practica altceva si cum a mers…
Pe curand.


Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/creiersu/public_html/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273